Terapia wspomagająca leczenie nietrzymania moczu

Wysiłkowe nietrzymanie moczu, czyli niekontrolowane, bezwiedne „popuszczanie” moczu przy nawet niewielkim wysiłku jak kucanie, kichanie czy kasłanie. Przyczyną choroby może być ciąża oraz poród, otyłość, a także menopauza.

PRZEBIEG ZABIEGU

Zabieg trwa około 20 minut, jest bezbolesny i nie wymaga znieczulenia. Do pochwy wprowadzana jest specjalna głowica 90⁰ – opracowana przez ekspertów MonaLisa Touch, która umożliwia naświetlanie laserem śluzówki na właściwej powierzchni. Następnie lekarz wykonujący zabieg powoli wycofuje głowicę w sposób umożliwiający zadziałanie terapeutycznej wiązki na całej długości pochwy oraz w okolicy ujścia cewki moczowej.

EFEKTY

Efekty zabiegu w postaci zmniejszenia dolegliwości związanych z wysiłkowym nietrzymaniem moczu są dostrzegalne zwykle po około miesiącu. Dla uzyskania optymalnego efektu może zajść konieczność powtórzenia zabiegu, co zostanie ocenione wspólnie z pacjentką, na podstawie badania i specjalnej ankiety, podczas wizyty kontrolnej.

PIERWSZE DNI PO ZABIEGU

W ciągu kilku pierwszych dni po zabiegu może pojawić się przemijające uczucie niewielkiego dyskomfortu w pochwie oraz może wystąpić wysięk surowiczy wymagający noszenia wkładek higienicznych. Oba objawy ustępują zwykle w ciągu tygodnia po zabiegu.

PAKIETY

W Supraślu nie sposób się nie zakochać. Zapraszamy do doświadczenia bliskości kultury, piękna przyrody, uroków uzdrowiska połączonych z pakietami pielęgnacyjnymi w Klinice Supramed.